Livet

Känner för att skriva av mig lite mina tankar o funderingar!

Ska livet vara så här egentligen?
Det känns som att det inte händer något i det, visst vill man ngt med livet får man gölra något åt det, men vad??
Känns som mitt liv e intrutat i något slags schema!
Sjukan 3 ggr i veckan hemma dom resterande 4a dagarna i veckan....har nu haft det så i 2års tid och ingen förändring!
Har stått på väntelistan nu för njure i snart 2 år o det händer ingenting, börjar bli trött på det nu att det e bara fram o tillbaka till sjukan!
Och deras tjat om att börja sticka sig själv och gå över till Kungsholmsdialysen.....dt kan dom kyssa mig där solen inte skinner att dom kommer få mig till...ALDRIG...och det har jag sagt till sköterskorna men dom verkar ändå inte lyssna *suck*
Men nu har jag även sagt till läkarn om det så får se om det blir någon ändring för berättade för honom att jag inte vill börja sticka mig själv o han förstod det o sa att jag inte behöver om jag inte vill!

Sen det här med transplantationen!
Ska bli såå kul när jag får en ny njure men samtidigt en rädsla, kommer den fungera bra?  kommer den hålla länge?
Kommer jag må bra efter operationen och kommer korppen acceptera organet?
Ja,det e många olika funderingar o tankar som far runt i huvudet speciellt efter allt jag fått stå ut spec efter den första transplantationen som gick åt fanders redan efter 3måmader eller man kan nog säga 1 vecka eftersom dom upptäckte att det var 1 propp i njuren då!

Ja vi får väl vänta o så....

Sitter just nu på msn.....får stryk av MB i Tic-a-Tack  *grrr*:P

Over and Out
Micka

Kommentarer
Postat av: Chaos

Om du känner att det är väldigt inrutat så kan du ju försöka göra något åt det, dvs. istället för att vara hemma resterande dagar som du inte är på sjukhuset så kan du väl försöka hitta på något. Menar nu inte att du ska göra det varje ledig dag från sjukan, utan bara lite då och då för att få lite variation. :)



Kramar

2008-10-25 @ 14:00:10
URL: http://www.metrobloggen.se/chaoticmind
Postat av: Micka

Asså? va ska jag göra? skippa dialysen?

Det jag menar med inrutat e att vill jag åka någonstans måste jag planera ordentligt o lång väg i förväg lixom o inte kunna åka bara när jag känner för det!

O jag har inte ork att göra saker för det mesta dagen efter dialysen!

2008-10-25 @ 20:14:03
Postat av: Chaos

Jag kan förstå att det kan bli jobbigt i längden, men faktum är att dialysen är där för att hjälpa. Vilket den gör, eller hur?

Att åka någonstans kräver planering för alla, oavsett resemål. Dock vet jag att det även kräver en annan form av planering från din sida. Men du ska inte låta dialysen hindra dig från att åka någonstans. Jag menar, om dialysen kan ordnas på annat håll kan du ju åka om du vill.

2008-10-26 @ 22:51:37
URL: http://www.metrobloggen.se/chaoticmind

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0