Stolt över mig själv!


Denna vecka har jag legat på egen sal på dialysen eftersom jag nu börjar få fixa med apparaten själv genom att "klä" den själv.
I tisdags va en sjuksyster med o visade hur jag skulle göra men hon behövde inte berätta så mycket utan det gick jätte bra.
I torsdags så va hon ledig så 2 andra skulle ha hand om mig men ingen behövde va med mig på salen utan jag fixade rubbet själv..vilket dom blev imponderade av eftersom det bara var andra gången jag gjorde det!
Tills idag hade jag ju dock glömt lite men klarade ändå av allt själv!
Alla har kommit in och gett mig beröm både läkare o sjuksköterskor o även chefssjuksköterskan + ngr till!
Blir så glad o får bättre självförtroende när man hör sånt!
Dom vill att patienterna ska börja ansvara mer för sina egna apparater o behandlingar och jag e nu den första patienten dom lär ut i detta projekt!

Helgen har annars avlöpt lungt som vanligt...igår städa jag rummet blev jätte fint men ser lite stökigt ut idag;)....nää då det e ingen fara!
Veckan kommer dock bli lugn som vanligt med dialysen bara...på torsdag så ska John o dom ta upp om min arm igen så får se va som kommer ske!

Annars så e allt lungt just nu...lite ont i magen o huvudet bara men men!

Over and Out

Micka/Pölsis





Kommentarer
Postat av: Perkan

Ja, det var då värst vad du ska klä på apparaterna hela tiden :O. Är det verkligen så viktigt att dem måste ha kläder ;P

2008-11-03 @ 00:17:34
Postat av: Sara

Hehe, inte helt fel med beröm. Det är bara att tacka och ta emot. ;)

2008-11-04 @ 11:04:18
URL: http://www.metrobloggen.se/chaoticmind

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0