Fått mer att göra på dialysen!



Höll på att riktigt försova mig i morse, hade ställt klockan på 6.45 men inte ringde den nej utan mamma väckte mig vid halv 7 så gick upp o fixade till mig eftersom taxin skulle komma 7.15 idag istället för 7.30!
När jag kom till dialysen så började jag fixa med apparaten och klä den och prima den innan jag gick o vägde mig och hämtade mina säng kläder!
Efter det började jag duka upp på mitt bord åt sköterskan som skulle sticka mig!
Dukade upp med nålar, kompresser,sprutor med koksalt m.m.
Idag fick jag koppla mig själv efter att hon hade satt nålarna och sen fick jag mer ansvar att även ge mig själv min medicin i apparaten som jag får på torsdagarna och allt gick jätte bra! :)
Har även gått med i Personal o Patient gruppen där vi e ngr patienter som träffas tillsammans med 2 sköterskor från avdelningen om det e något nytt som ska ske eller om vi själv har några synpunkter!
Dom tog upp om min arm på accessmötet med kirurgen Johan som var idag och han sa att dom ska ha lite is i magen ang armen och vänta eftersom den funkar bra än sålänge och att dom nu hoppas  på att det kommer in en njure åt mig snart!
Det hoppas ju jag med försjutton:D




När jag avslutades så kom Linda och hälsade på med hennes o Thomas dotter Carolina, hon va rätt  söt unge!



Over and Out
Micka/Pölsis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0